Jeroen Heuts heeft met een compagnon 7 bedrijven. In 2013 werd hij klant van Flantúa, waar hij wekelijks contact heeft met Wilmer Bor. ‘Wilmer is nu een persoonlijke vriend geworden, aan wie ik veel spiegel.
Hij wil altijd alles optimaliseren in een bedrijf, net als ik. Naast mijn bedrijfsvragen heb ik hem ook een keer een heel ander soort vraag gesteld. Dat ging over de nalatenschap van mijn ouders en schoonouders. Dat nam hij heel serieus.
Hij kwam een avond bij ons thuis. Daar heeft hij aan mijn ouders en schoonouders uitgelegd wat de mogelijkheden zijn van schenken van vermogen aan kinderen en kleinkinderen bij leven. Ook legde hij uit hoe de financiële situatie zou zijn als ze bijvoorbeeld naar een verzorgingshuis gaan. Wat ik mooi vind, is dat daar dan geen commerciële opvolging op komt. Hij geeft ook geen adviezen, hij geeft opties en belicht deze. Mijn familie was heel blij met alle kennis die we kregen en ondanks dat we hem om een factuur vroegen, is die er nooit gekomen. Zo is onze relatie. Overigens hadden mijn ouders hetzelfde goede gevoel over Wilmer en Flantúa en hebben ze inmiddels de financiën bij hen ondergebracht.
...ondanks dat we Wilmer om een factuur vroegen, is die er nooit gekomen.
Zelf heb ik een logistieke achtergrond. Ik wil altijd alles optimaliseren en dat deel ik met Wilmer. Zo heb ik na de overname van Moffel- en Spuitinrichting G. Van Rijn B.V. gelijk de administratie gedigitaliseerd: we zijn overgegaan naar een ERP-systeem, alle documenten zijn gedigitaliseerd en we hebben order- en planningssoftware geïmplementeerd, die je ook op afstand kunt bekijken. Dat verbeteren van een bedrijf en het goed organiseren is mijn passie en dat herken ik ook in Wilmer. Daarom komt hij ook altijd met ideeën voor onze bedrijven in onze gesprekken. Ook de kennissessies die Flantúa organiseert vind ik geweldig, daar ga ik graag naartoe. Dan weet je zeker dat je up-to-date informatie hebt, en kennis kunt delen met mede-ondernemers.’
Wilmer Bor